Uczniowie zapamiętują z lekcji najwięcej, gdy działają praktycznie. Nauczanie oparte na projektach oraz nauczanie przez odkrywanie pomaga uczniom przejąć odpowiedzialność za swoją naukę. Ciekawość pomaga zaangażować się uczniom i lepiej zrozumieć temat, zamiast tylko zapamiętywać zasady lub formuły.
Nauczanie oparte na projektach (PBL) to coś więcej niż edukacja matematyczna. Zaproszenie uczniów do
projektu sprawia, że lekcje matematyki są naprawdę
fajne, wciągające i niezapomniane. Nauczanie oparte na projektach daje uczniom możliwość rozwijania
kompetencji kluczowych, w tym
współpracy, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów,
kreatywności, logicznego i
interdyscyplinarnego myślenia.
Dlaczego nauczanie projektowe? Co w tym wspaniałego?
Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą. Daj uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje.
Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z
gier np. do pobudzania do nauki. Stworzenie
wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik.
Połączenie matematyki i sztuki. Czy matematyka musi być szara i nudna? NIE! Dodanie sztuki do lekcji matematyki sprawia, że matematyka jest
przyjemniejsza, co prowadzi do
zwiększonego zainteresowania i powoduje, że dzieci naturalnie osiągają
lepsze wyniki. Połączenie matematyki i sztuki zwiększa
kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że
umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób. Ponieważ sztuka jest znana z wywoływania emocji, integracja tych dwóch przedmiotów może sprawić, że uczniowie będą bardziej
otwarci na koncepcje matematyczne i bardziej kreatywni podczas rozwiązywania problemów matematycznych.
„Kreatywność jest obecnie w edukacji tak ważna jak umiejętność czytania i pisania i powinniśmy traktować je równorzędnie.“
"Creativity is as important in education as literacy, and we should treat it with the same status."
-Ken Robinson-